033 - 46 12 680 info@expertis.nl

Voor- en vroegschoolse educatie / Jonge Kind

Home » Thema’s » Themapagina VVE/Jonge Kind
Of het nu gaat om spelbegeleiding, het ontwikkelen van een beredeneerd aanbod, het opzetten van een Integraal Kindcentrum of scholing rondom het werken met diverse VVE-programma’s, u bent hiervoor bij Expertis aan het juiste adres. Onze adviseurs zijn gespecialiseerd in het jonge kind en alles wat daarbij komt kijken. Zij adviseren u graag!

Babytraining

Word babyspecialist en volg onze door de branche erkende training voor pedagogisch medewerkers en gastouders.

Pedagogisch coach

Een opleiding tot pedagogisch coach op HBO-niveau voor professionals in de kinderopvang.

EDI kleuters

EDI als didactisch middel om het leren van jonge kinderen in een stroomversnelling te brengen.

Dr. Cathy van Tuijl

De wetenschap benadrukt het belang van de vroege kinderjaren voor de verdere ontwikkeling of schoolloopbaan. In deze vroege jaren wordt een fundament voor de verdere ontwikkeling gelegd. Tegelijkertijd blijkt dat de educatieve proceskwaliteit in de groep soms nog voor verbetering vatbaar is. Scholen signaleren bij de entree van kleuters vaak een  heterogene groep leerlingen. Hoe deze kleuters optimale kansen te bieden vraagt om verdere professionalisering en ondersteuning van leerkrachten, interne en externe begeleiders en schoolleiders. Dr. Cathy van Tuijl en Expertis werken in hun werk intensief samen om wetenschappelijke inzichten rond de omgevingsinvloeden op de ontwikkeling van kinderen door te geven en te vertalen naar de praktijk binnen scholen.

Uit onze kennisbank

Adviseurs van Expertis publiceren regelmatig wetenschappelijke artikelen over ontwikkelingen in het onderwijs.

Lees alle artikelen over dit thema in onze kennisbank

Onze adviseurs staan voor u klaar

Onze adviseurs werken graag samen met u samen op het gebied van VVE en het Jonge Kind.

Annemarieke Kool

“De kracht en talenten van de ander zijn mijn uitgangspunt bij het coachen en begeleiden”

Marjan van der Maas

Samenwerken, verbinden vanuit passie, eigenaarschap en eigen verantwoordelijkheid.”

Sherrill Woldberg

“Hoogbegaafdheid raakt meer dan alleen een aantal leerlingen in de klas.”

Tinka Hofmeijer

“Mensen motiveren, enthousiasmeren en in beweging brengen.” 

Share This