033 - 46 12 680 info@expertis.nl

Voortgezet Onderwijs

Home » Thema’s » Themapagina voortgezet onderwijs

Op basis van wetenschappelijke inzichten werken aan duurzame schoolverbetering. Dat is waar Expertis om bekend staat. Maak kennis met onze dienstverlening in het voortgezet onderwijs of nog beter: maak een afspraak met één van onze adviseurs.

Lesson Study

Lesson Study leidt tot betere lessen en het professionele gesprek. Expertis begeleidt scholen bij de implementatie.

Close Reading

Leerlingen in het VO hebben steeds meer moeite om teksten te begrijpen. U kunt daar iets aan doen. 

EDI

Een bewezen aanpak om de leseffectiviteit te verhogen en te zorgen voor betere leerprestaties bij alle leerlingen.

Datateams

Onderzoek toont dat professionalisering met de datateammethode leidt tot sterkere scholen.

Formatief evalueren

Toetsen, niet om een cijfer, maar om leerlingen inzicht te geven in het eigen leerproces.     

Coaching

Met plezier naar je werk? Je eigen kwaliteiten herontdekken? Maak een afspraak met onze coaches.

Nieuws en actualiteit

veilige leeromgeving

Directe Instructie zeer effectieve aanpak

Directe instructie blijkt sterke positieve effecten te hebben op de leerresultaten van leerlingen. Uit een grote hoeveelheid wetenschappelijk onderzoek blijkt dat directe instructie een van de meest effectieve vormen van instructie is. Zowel binnen het primair onderwijs als voortgezet onderwijs is de effectiviteit van directe instructie aangetoond.

Wegvallen Eindtoets basisonderwijs 2020 leidt tot serieuze risico’s

Vanwege het coronavirus werd er dit voorjaar geen Eindtoets in het basisonderwijs afgenomen. Dit kan echter grote gevolgen hebben voor de onderwijsloopbaan van leerlingen. Vooral leerlingen die op de Eindtoets een hogere score halen dan de leraar verwachtte, kunnen in lagere schooltypen terecht gekomen zijn. 

 

Onze adviseurs staan voor u klaar

Onze adviseurs werken graag samen met u samen op het gebied van voortgezet onderwijs.

Brigitta Mathijssen

“Een goede leraar is pedagoog en didacticus.”

Ebelien Nieman

“Onze opdracht is laaggeletterdheid voorkomen door uitzonderlijk goed onderwijs te geven.”

Gert Gelderblom

“Dieper graven, verder springen, blijvend resultaat!”

Harmen Veldhuis

“Bruggenbouwer tussen theorie en praktijk”

Liz Bunte

“Maak leren zichtbaar, betekenisvol en uitdagend.” 

Marieke van Logchem

“Aandacht voor het verbeteren van de instructievaardigheden en het vergroten van de betrokkenheid van de leerlingen.”

Simone Kessels

“Met oog voor mensen werken aan goed onderwijs”.

Share This