Home » Reken-wiskundeonderwijs Effectieve instructie is hart van rekenonderwijs Niet de achtergrond van leerlingen, niet de rekenmethode van school, niet een traditionele of meer realistische didactiek bepalen de opbrengst van het rekenonderwijs. Het is vooral de...
Home » Projecten » Pagina 16 Een goede rekenstart Uw leerlingen succeservaringen laten opdoen bij hun eerste kennismaking met rekenen, hoe doet u dat? In dit zeer toegankelijke en overzichtelijke artikel geeft rekenexpert Marcel Schmeier antwoord op deze vraag. Maak...
Home » Projecten » Pagina 17 Passend onderwijs voor rekensterke kleuters In Nederland zorgen we goed voor zwakke rekenaars. Uit onderzoek blijkt echter dat zowel bij lezen als bij de exacte vakken, het percentage leerlingen dat het hoogste niveau haalt, de afgelopen...
Home » Projecten » Pagina 17 Passend onderwijs voor sterke rekenaars In Nederland zorgen we goed voor zwakke rekenaars. Uit onderzoek blijkt echter dat zowel bij lezen als bij de exacte vakken het percentage leerlingen dat het hoogste niveau haalt, de afgelopen jaren...
Home » Projecten » Pagina 17 Rekenmethode kiezen en implementeren Het kiezen van een nieuwe rekenmethode geeft een school een kans om het rekenonderwijs te verbeteren. Een goede implementatie zorgt er daarna voor dat een nieuwe methode ook werkelijk bijdraagt aan goed...