033 - 46 12 680 info@expertis.nl

Effectieve leesinterventies nader bekeken

Home » Projecten » Pagina 10 Effectieve leesinterventies nader bekeken Het belang van een goede leesvaardigheid Sinds 2000 is de kennis over het leren lezen van jonge kinderen sterk toegenomen. Deze kennis kan als basis dienen voor het verbeteren van de praktijk van...

Close Reading in de onderbouw

Home » Projecten » Pagina 12 Close Reading in de onderbouw In de onderbouw wordt het begrijpend luisteren meestal met (prenten)boeken vormgegeven. Vaak wordt een bewuste aanpak ingezet, zoals interactief voorlezen. Kinderen leren daarbij om in gesprek te gaan over de...

Spel op de kaart

Home » Projecten » Pagina 10 Spel op de kaart De kwaliteitskaart ‘Spel op de kaart!’ geeft in één oogopslag weer waar het om draait bij spel en spelen. De kwaliteitskaart is goed te gebruiken om gesprekken over spel op gang te brengen, visie op spel te ontwikkelen...

Cognitief sterke leerlingen in een gewone klas

Home » Didactisch handelen Cognitief sterke leerlingen in een gewone klas Goed onderwijs houdt onder meer in dat de onderwijsbehoeften van leerlingen goed in kaart worden gebracht en dat op basis daarvan goed gedifferentieerd wordt. En daarbij gaat het dan niet alleen...

Het succes van EDI verklaard

Home » Projecten » Pagina 13 Het succes van EDI verklaard Een onderwijsklassieker, zo kan het boek ‘Expliciete Directe Instructie – tips en technieken voor een goede les’ wel genoemd worden. Meer dan 40.000 exemplaren van dit boek hebben hun weg naar het onderwijs...