033 - 46 12 680 info@expertis.nl

EDI – basisschoolmanagement

Home » Projecten Discussie over Directe Instructie In Basisschoolmanagement 2024, Nr.4 verscheen het artikel ‘Discussie over Directe Instructie’ van Symen van der Zee, lector Vernieuwend Onderwijs bij Saxion University of Applied Sciences en Rogier Stappers,...

Dieper graven in de tekst

Home » Projecten Dieper graven in de tekst Begeleid spel als middel Close Reading wordt in de groepen 1/2 ingezet bij het werken met (prenten)boeken en verhalen om te werken aan tekstbegrip, ofwel begrijpend luisteren. Kinderen leren afleidingen maken binnen de tekst...

Werken aan een sterk, uniform pedagogisch klimaat

Home » Projecten Werken aan een sterk, uniform pedagogisch klimaat ‘Regie in de school’ op basisschool De Gondelier Hoe zorg je voor een sterk pedagogisch klimaat in de hele school? De Amersfoortse basisschool De Gondelier werkt met onder meer glasheldere regels en...

Kwaliteitszorg nog niet altijd op orde

Home » Je zocht naar Kwaliteitszorg nog niet altijd op orde Leren van andere organisaties De onderwijsinspectie beoordeelt de kwaliteitszorg van besturen nog geregeld met een onvoldoende. Wat kunnen we leren van onderwijsorganisaties die de kwaliteitszorg wél goed op...

Waar startende leraren tegenaan lopen

Home » Je zocht naar Waar startende leraren tegenaan lopen Starters behouden voor het onderwijs Sommige startende leraren zeggen het onderwijs al binnen een jaar vaarwel. Wat maakt dat ze afhaken? Simone Kessels en Julia Vrolijk van Expertis Onderwijsadviseurs...