033 - 46 12 680 info@expertis.nl

Observeren van ontwikkelingsvoortgang

Home » Je zocht naar Observeren van ontwikkelingsvoortgang: volgen zonder toetsen Nu de kleutertoetsen zijn vervallen, ligt de nadruk op observatievolgsystemen. Veel leerkrachten vragen zich af hoe ze de ontwikkelingsvoortgang kunnen monitoren. Cruciale leerdoelen...

Vooruitgaan door stil te staan

Home » Projecten Vooruitgaan door stil te staan Op weg naar waarde(n)volle beleidsplannen Veel besturen sluiten dit schooljaar de strategische planperiode 2019-2023 af. Dat betekent dat er nieuwe plannen gemaakt moeten worden, of soms al gemaakt zijn. We signaleren...

Doelen: houvast of puzzel?

Home » Je zocht naar Doelen: houvast of puzzel? Het werken met doelen in de onderbouw kan in de praktijk vragen oproepen. Aanbodsdoelen of beheersingsdoelen? Bieden we voldoende aan en welke vrijheid heb ik zelf? Om verantwoord met doelen te werken, is het belangrijk...

Zo ontwerp je Close Reading-lessen

Home » Je zocht naar teksten voor close reading Zo ontwerp je Close Reading-lessen Met Close Reading kun je je leesonderwijs een boost geven. Bij deze aanpak duiken leerlingen diep in teksten en leren ze om verbanden te leggen en kritisch te lezen. In deze whitepaper...

Sterke lezers in groep 3

Home » Projecten » Pagina 2 Sterke lezers in groep 3 Sommige kinderen kunnen bij de start van groep 3 al een heel boekje uitlezen. Maar jij hebt een programma tot aan de kerst om kinderen letters te leren en ze uit te leggen hoe je die letters samenvoegt tot woorden....