033 - 46 12 680 info@expertis.nl

Doelen: houvast of puzzel?

Home » Je zocht naar Doelen: houvast of puzzel? Het werken met doelen in de onderbouw kan in de praktijk vragen oproepen. Aanbodsdoelen of beheersingsdoelen? Bieden we voldoende aan en welke vrijheid heb ik zelf? Om verantwoord met doelen te werken, is het belangrijk...

Zo ontwerp je Close Reading-lessen

Home » Je zocht naar teksten voor close reading Zo ontwerp je Close Reading-lessen Met Close Reading kun je je leesonderwijs een boost geven. Bij deze aanpak duiken leerlingen diep in teksten en leren ze om verbanden te leggen en kritisch te lezen. In deze whitepaper...

Sterke lezers in groep 3

Home » Projecten » Pagina 2 Sterke lezers in groep 3 Sommige kinderen kunnen bij de start van groep 3 al een heel boekje uitlezen. Maar jij hebt een programma tot aan de kerst om kinderen letters te leren en ze uit te leggen hoe je die letters samenvoegt tot woorden....

Van toets naar observatie systeem

Home » Projecten Van toets naar observatiesysteem Ontwikkeling jonge kind volgen Met het vervallen van kleutertoetsen per augustus 2022 komen observatievolgsystemen nadrukkelijk in beeld. Wat is het doel en het belang van het volgen van die ontwikkeling? Hoe gaat de...

De zeven essentials voor effectieve schoolverbetering

Home » Je zocht naar datateam » Pagina 4 De zeven essentials voor effectieve schoolverbetering Prioriteiten stellen en koers houden in tijden van crisis De gevolgen van de coronacrisis en het lerarentekort trekken een wissel op het onderwijs. Begrijpelijk dat scholen...