033 - 46 12 680 info@expertis.nl

Hoe beweging de rekenontwikkeling kan ondersteunen

Home » Je zocht naar kim borsen Hoe beweging de rekenontwikkeling kan ondersteunen Hoe kom je als leerkracht tegemoet aan de beweegdrang van jonge leerlingen? Kunnen beweegactiviteiten jouw onderwijs ondersteunen? In dit artikel wordt antwoord gegevenop de vraag hoe...

Samen doelgericht spelend leren

Home » Projecten Samen doelgericht spelend leren Spelend leren, een kernbegrip in het kleuteronderwijs, kent verschillende benaderingen, variërend van kindvolgende benaderingen via ontwikkelingsgerichte benaderingen tot directe instructiebenaderingen. Welke vorm van...

Voorbereidend cijferen in groep 3 en 4

Home » Projecten » Pagina 5 Voorbereidend cijferen in groep 3 en 4 werken aan vaardigheid én begrip Om goed te leren rekenen moeten kinderen inzicht hebben in de opbouw van het tientallig stelsel. Ze moeten weten wat eenheden en tientallen zijn en hoe deze worden...

Effectief omgaan met verschillen in de les

Home » Projecten » Pagina 5 Effectief omgaan met verschillen in de les Het lesmodel van Expliciete Directe Instructie (EDI) wordt op steeds meer scholen gebruikt om het didactisch handelen te versterken. Volgens de Onderwijsinspectie (2020) en het Nationaal...

EDI 2.0 – Gewoon goed lesgeven

Home » Projecten » Pagina 5 Expliciete Directe Instructie 2.0 Gewoon goed lesgeven Op veel scholen is expliciete directe instructie gemeengoed geworden. Wat maakt deze manier van lesgeven (beschreven in het boek ‘EDI 2.0: tips en technieken voor een goede les’) zo...