033 - 46 12 680 info@expertis.nl

Stilte in de klas

Home » Projecten » Pagina 9 Stilte in de klas? In een effectieve les krijgen leerlingen regelmatig de kans om te overleggen en samen te werken. Door te verwoorden en te luisteren, leren ze van en met elkaar. Praten draagt bij aan beter leren en dus is er meestal veel...

Natuurlijk en schools leren

Home » Projecten » Pagina 9 Natuurlijk en schools leren Hoe leren kinderen het best? Hierover bestaan grofweg twee opvattingen. De eerste opvatting is dat kinderen vanzelf leren door te spelen en ontdekken. We hoeven enkel een rijke leeromgeving te creëren en kinderen...

Het dunning-krugereffect

Home » Projecten » Pagina 9 Het dunning-krugereffect Kinderen en volwassenen verschillen van elkaar wat betreft de hoeveelheid kennis die ze bezitten. Leraren zijn experts, leerlingen beginners. Dit heeft belangrijke consequenties voor de dagelijkse lespraktijk en hoe...

Voorkom uitval van startende leraren

Home » Projecten » Pagina 7 Voorkom uitval van startende leraren Helaas verlaten nog te veel startende leraren het onderwijs. Dat is onacceptabel, zeker in relatie tot het lerarentekort. Voortijdige uitval kan voorkomen worden door de begeleiding van startende leraren...

Rekensterke kleuters uitdagen

Home » Projecten » Pagina 9 Rekensterke kleuters uitdagen Uit onderzoek blijkt dat 15 – 20 procent van de sterke leerlingen onvoldoende wordt uitgedaagd. In dit artikel gaan twee rekenexperts van Expertis onderwijsadviseurs in op de vraag hoe je rekensterke kleuters...