033 - 46 12 680 info@expertis.nl

Het dunning-krugereffect

Home » Projecten » Pagina 9 Het dunning-krugereffect Kinderen en volwassenen verschillen van elkaar wat betreft de hoeveelheid kennis die ze bezitten. Leraren zijn experts, leerlingen beginners. Dit heeft belangrijke consequenties voor de dagelijkse lespraktijk en hoe...

Voorkom uitval van startende leraren

Home » Projecten » Pagina 7 Voorkom uitval van startende leraren Helaas verlaten nog te veel startende leraren het onderwijs. Dat is onacceptabel, zeker in relatie tot het lerarentekort. Voortijdige uitval kan voorkomen worden door de begeleiding van startende leraren...

Rekensterke kleuters uitdagen

Home » Projecten » Pagina 9 Rekensterke kleuters uitdagen Uit onderzoek blijkt dat 15 – 20 procent van de sterke leerlingen onvoldoende wordt uitgedaagd. In dit artikel gaan twee rekenexperts van Expertis onderwijsadviseurs in op de vraag hoe je rekensterke kleuters...

Waardegericht leiderschap

Home » Projecten Waardegericht leiderschap Het belang dat gehecht wordt aan de economische waarde van het onderwijs heeft geleid tot een sterke nadruk op standaarden en methodes. Leraren – en ook mensen in andere beroepsgroepen – zijn daarmee steeds meer uitvoerders...

Lerende leraren

Home » Projecten Lerende leraren De kwaliteit van het onderwijs wordt vooral bepaald door de kwaliteit van de leraren. Wie de onderwijskwaliteit wil versterken, zou daarom vooral moeten inzetten op het professionaliseren van leraren. In deze artikelenserie, geschreven...