Kees Vernooy
“Uit onderzoek blijkt steeds weer dat klassenmanagement een van de meest kritische ingrediënten van effectief lesgeven is.’’ Dr Kees Vernooy is een autoriteit op het gebied van lees- en taalonderwijs. Hij is verbonden aan Expertis Onderwijsadviseurs en een veelgevraagd spreker.
Publicaties
- Effectieve leesinterventies nader bekeken:
Vernooy, K. & Eskes, M. (2017). Effectieve leesinterventies nader bekeken – het belang van een goede leesvaardigheid. Zorgbreed 56 – Jaargang 14, nr 4, juni/juli/aug 2017. - Anouk van Westerloo interviewt Dr. Kees Vernooy:
Westerloo, A. (2017). In principe kan elk kind leren lezen. BM04 - Het versterken van het begrijpend lezen door close reading:
Vernooy, K. & Mijs, M. (2016). Het versterken van het begrijpend lezen door close reading. Zorgbreed 53, jaargang 14. - De schoolleiding doet ertoe:
Vernooy, K. (2016). De schoolleiding doet ertoe. SchoolManagement Totaal 2016 - Wat vraagt een professionele leergemeenschap van een school:
Vernooy, K. (2015). Wat vraagt een professionele leergemeenschap van een school? Basisschool Management 05/2015. - Begrijpend lezen het omgaan me verschillen:
Vernooy, K. (2014). Begrijpend lezen en het omgaan met verschillen. Zorgbreed 48, jaargang 12. - Peer tutoring, onder redactie van Kees Vernooy:
Mijs, D., Egbertsen, T., Oude Kamphuis, K. en Vernooy, K. (2015). Leerlingen helpen andere leerlingen – Peer tutoring: een effectieve methodiek om de leesresultaten en de leesmotivatie te verbeteren. Hengelo/Amersfoort: Expertis onderwijsadviseurs. - Een goede schooltekst:
Silfhout, G. & Vernooy, K. (2014). Een goede schooltekst. Didactief september 2014. - Elk kind een lezer. Preventie van leesmoeilijkheden door effectief onderwijs.
- Opbrengstgericht werken: Vlot en Vloeiend lezen. Werkboek voor pabostudenten.
