033 - 46 12 680 info@expertis.nl

Naar beter begrijpend lezen

Home » Je zocht naar Naar beter begrijpend lezen Een kritische blik op het huidige leesonderwijs Vanwege de betekenis om leerlingen goed met teksten te leren omgaan, is het niet vreemd dat internationaal begrijpend lezen als de belangrijkste 21e-eeuwse vaardigheid en...

Een goede leesstart

Home » Projecten » Pagina 8 Een goede leesstart Uw leerlingen succeservaringen laten opdoen bij hun eerste kennismaking met geschreven taal, hoe doet u dat? Leren lezen is een cultureel proces, kinderen doorlopen dat niet vanzelf. Zeker de kinderen die thuis weinig...

Effectieve leesinterventies nader bekeken

Home » Projecten » Pagina 10 Effectieve leesinterventies nader bekeken Het belang van een goede leesvaardigheid Sinds 2000 is de kennis over het leren lezen van jonge kinderen sterk toegenomen. Deze kennis kan als basis dienen voor het verbeteren van de praktijk van...

Close Reading in de onderbouw

Home » Projecten » Pagina 12 Close Reading in de onderbouw In de onderbouw wordt het begrijpend luisteren meestal met (prenten)boeken vormgegeven. Vaak wordt een bewuste aanpak ingezet, zoals interactief voorlezen. Kinderen leren daarbij om in gesprek te gaan over de...

Een goede schooltekst

Home » Projecten » Pagina 5 Een goede schooltekst Voor veel middelbare scholieren is lezen een probleem. Dit leidt niet alleen tot problemen bij taal, maar bij alle vakken. Vlot en vloeiend lezen, voldoende voorkennis van het onderwerp van de tekst en een goede...