033 - 46 12 680 info@expertis.nl

Aan de slag met co-teaching

Home » Je zocht naar Aan de slag met co-teaching Actief werken aan vakmanschap Met co-teaching kun je in relatief korte tijd het handelingsrepertoire en de houding van een leraar versterken. Het is een krachtige en evidence-based manier om samen te werken aan het...

Hoe beweging de rekenontwikkeling kan ondersteunen

Home » Je zocht naar kim borsen Hoe beweging de rekenontwikkeling kan ondersteunen Hoe kom je als leerkracht tegemoet aan de beweegdrang van jonge leerlingen? Kunnen beweegactiviteiten jouw onderwijs ondersteunen? In dit artikel wordt antwoord gegevenop de vraag hoe...

Samen doelgericht spelend leren

Home » Projecten Samen doelgericht spelend leren Spelend leren, een kernbegrip in het kleuteronderwijs, kent verschillende benaderingen, variërend van kindvolgende benaderingen via ontwikkelingsgerichte benaderingen tot directe instructiebenaderingen. Welke vorm van...

Effectief omgaan met verschillen in de les

Home » Projecten » Pagina 7 Effectief omgaan met verschillen in de les Het lesmodel van Expliciete Directe Instructie (EDI) wordt op steeds meer scholen gebruikt om het didactisch handelen te versterken. Volgens de Onderwijsinspectie (2020) en het Nationaal...

EDI 2.0 – Gewoon goed lesgeven

Home » Projecten » Pagina 5 Expliciete Directe Instructie 2.0 Gewoon goed lesgeven Op veel scholen is expliciete directe instructie gemeengoed geworden. Wat maakt deze manier van lesgeven (beschreven in het boek ‘EDI 2.0: tips en technieken voor een goede les’) zo...