033 - 46 12 680 info@expertis.nl

Voorbereidend cijferen in groep 3 en 4

Home » Projecten » Pagina 5 Voorbereidend cijferen in groep 3 en 4 werken aan vaardigheid én begrip Om goed te leren rekenen moeten kinderen inzicht hebben in de opbouw van het tientallig stelsel. Ze moeten weten wat eenheden en tientallen zijn en hoe deze worden...

Effectief omgaan met verschillen in de les

Home » Projecten » Pagina 5 Effectief omgaan met verschillen in de les Het lesmodel van Expliciete Directe Instructie (EDI) wordt op steeds meer scholen gebruikt om het didactisch handelen te versterken. Volgens de Onderwijsinspectie (2020) en het Nationaal...

EDI 2.0 – Gewoon goed lesgeven

Home » Projecten » Pagina 5 Expliciete Directe Instructie 2.0 Gewoon goed lesgeven Op veel scholen is expliciete directe instructie gemeengoed geworden. Wat maakt deze manier van lesgeven (beschreven in het boek ‘EDI 2.0: tips en technieken voor een goede les’) zo...

Volgen zonder kleutertoetsen

Home » Projecten » Pagina 2 Volgen zonder kleutertoetsen Sinds 2013 zijn de kleutertoetsen niet meer verplicht en is dit onderdeel geschrapt uit hetinspectiekader. Per 1 augustus 2022 worden die toetsen zelfs helemaal afgeschaft. Van scholen wordt nog wel verwacht dat...

Werken aan een schoolbrede lezende generatie: de IB’er doet ertoe!

Home » Projecten » Pagina 5 Werken aan een schoolbrede lezende generatie: de IB’er doet ertoe! Vandaag de dag valt er veel te lezen over de dalende leesresultaten op basisscholen. Toch druppelt kennis hierover maar mondjesmaat de praktijk binnen. En dat terwijl er...