033 - 46 12 680 info@expertis.nl

Naar beter begrijpend lezen

Home » Je zocht naar Naar beter begrijpend lezen Een kritische blik op het huidige leesonderwijs Vanwege de betekenis om leerlingen goed met teksten te leren omgaan, is het niet vreemd dat internationaal begrijpend lezen als de belangrijkste 21e-eeuwse vaardigheid en...

Rekenvaardiger door gespreide herhaling

Home » Projecten » Pagina 4 Rekenvaardiger door gespreide herhaling De kracht van het Leitnersysteem in de rt-praktijk Leerlingen verschillen van elkaar in hun mogelijkheden om iets nieuws te leren en te onthouden. Sommige leerlingen hebben wel vier keer zoveel tijd...

Aan de slag met co-teaching

Home » Je zocht naar Aan de slag met co-teaching Actief werken aan vakmanschap Met co-teaching kun je in relatief korte tijd het handelingsrepertoire en de houding van een leraar versterken. Het is een krachtige en evidence-based manier om samen te werken aan het...

Hoe beweging de rekenontwikkeling kan ondersteunen

Home » Je zocht naar kim borsen Hoe beweging de rekenontwikkeling kan ondersteunen Hoe kom je als leerkracht tegemoet aan de beweegdrang van jonge leerlingen? Kunnen beweegactiviteiten jouw onderwijs ondersteunen? In dit artikel wordt antwoord gegevenop de vraag hoe...

Samen doelgericht spelend leren

Home » Projecten Samen doelgericht spelend leren Spelend leren, een kernbegrip in het kleuteronderwijs, kent verschillende benaderingen, variërend van kindvolgende benaderingen via ontwikkelingsgerichte benaderingen tot directe instructiebenaderingen. Welke vorm van...