033 - 46 12 680 info@expertis.nl
Home » Projecten » Onprofessioneel gedrag begrenzen? Ja!

Onprofessioneel gedrag begrenzen? Ja!

De verschillen tussen feedback en begrenzen

In dit artikel in het magazine BSM beschrijven onderwijsadviseurs Monique Hilbrands en Simone Kessels hoe je onprofessioneel gedrag van collega’s begrenst.

Begrenzen van ongewenst gedrag is een vaardigheid die je kunt aanleren. Het is functioneel boos worden: als je het goed doet ziet het er niet boos uit, want je brengt de boodschap duidelijk én vriendelijk met behoud van relatie. Het is een misvatting dat enkel de schoolleider gedrag moet begrenzen; dit mag je van elke professional verwachten. Hoe doe je dit en wat is het verschil met feedback geven? Je leest het in dit artikel.

Maak kennis met onze dienstverlening

Op onze themapagina Professionele schoolcultuur lees je onder andere over onze dienstverlening op het gebied van cultuuronderzoek en de masterclass Professionele Schoolcultuur.

Op onze themapagina Bestuurlijk handelen en leiderschap lees je onder andere over onze dienstverlening op het gebied van bestuurlijke visitatie, het coachen van de schoolleiding, datamanagement en onderwijskundig leiderschap.

Meer informatie

Auteurs: Monique Hilbrands en Simone Kessels

Jaar van uitgave: 2025

Bron: Hilbrands, M., Kessels, S. (2025). ‘Onprofessioneel gedrag begrenzen? Ja!’. BSM 7-2025. 23-24.