Annemarieke Kool

Als senior onderwijsadviseur houdt Annemarieke zich voornamelijk bezig met duurzame verandering. Haar expertises zijn onder andere het jonge kind, taal-lezen, klassenmanagement en verandermanagement. Annemarieke heeft een ruime ervaring in het traditionele onderwijs en in de vernieuwende onderwijspraktijk. Bij het coachen en begeleiden van leerkrachten gaat ze uit van de kracht en talenten van de ander.

De vertaling van recente vakkennis naar de praktijk is haar drijfveer, zodat leerkrachten dit de volgende dag in kunnen zetten in de klas.

Specialisatie

  • Taal/leesverbetertrajecten in het basisonderwijs
  • Effectieve schoolverbeteringstrajecten gericht op instructievaardigheden
  • Effectief leerkrachtgedrag
  • Jonge kind

Publicaties

  • Rijke rekenvragen in prentenboeken verdiepen (reken)taal
  • Rollenspel in rekenhoeken
  • Blog: Drie eye-openers waarmee u meer uit woordenschatonderwijs haalt, (januari 2015) CPS
  • Hart voor leren, passend onderwijs in de klas – Kool, A. & Paalman, I. (2010)
  • Mede auteur aan de uitgaven:
    • Werkmap Gecijferd bewustzijn, CPS
    • Werkmap Fonemisch bewustzijn, CPS
    • Werkmap Begrijpend luisteren en woordenschat, CPS
  • Seksuele en relationle ontwikkeling voor de basisschool, RNG
  • Waarom kiest een beer een emmer, Volgens Bartjens – Bouwman, A. & Kool, A. e.a. (2015)

Expertise

  • Taal / lezen
  • Pedagogisch-didactisch handelen