033 - 46 12 680 info@expertis.nl

Een goede leesstart

Home » Projecten » Pagina 8 Een goede leesstart Uw leerlingen succeservaringen laten opdoen bij hun eerste kennismaking met geschreven taal, hoe doet u dat? Leren lezen is een cultureel proces, kinderen doorlopen dat niet vanzelf. Zeker de kinderen die thuis weinig...

Een goede schooltekst

Home » Projecten » Pagina 5 Een goede schooltekst Voor veel middelbare scholieren is lezen een probleem. Dit leidt niet alleen tot problemen bij taal, maar bij alle vakken. Vlot en vloeiend lezen, voldoende voorkennis van het onderwerp van de tekst en een goede...

Begrijpend lezen en het omgaan met verschillen

Home » Projecten » Pagina 6 Begrijpend lezen en het omgaan met verschillen Onderzoek toont dat begrijpend lezen voor de toekomst van kinderen belangrijk is vanwege de sterke verbondenheid met school- en maatschappelijk succes. Begrijpend lezen wordt om die reden...

Het versterken van het begrijpend lezen door close reading

Home » Je zocht naar Close reading kees vernooy Het versterken van het begrijpend lezen door close reading Veel scholen zijn zoekende naar het goed vormgeven van hun begrijpend leesonderwijs. Dat is niet verwonderlijk, want ondanks alle inspanningen blijven veel...

In principe kan elk kind leren lezen

Home » Projecten » Pagina 7 In principe kan elk kind leren lezen Ongeveer een derde van de kinderen in groep 3 leert niet goed lezen, en eenzelfde percentage verlaat de basisschool zes jaar later met een ondermaats leesniveau. Toch kan volgens leesexpert dr. Kees...