033 - 46 12 680 info@expertis.nl

De nieuwe generatie kerndoelen: samenhang in taalonderwijs

Home » Projecten De nieuwe generatie kerndoelen: samenhang in taalonderwijs Najaar 2024 zijn de nieuwe kerndoelen Nederlands opgeleverd. Deze zijn concreter geformuleerd en er is gestreefd naar meer samenhang. Door taal in samenhang aan te bieden, kunnen de domeinen...

Zo ontwerp je Close Reading-lessen

Home » Taal / Leesonderwijs Zo ontwerp je Close Reading-lessen Met Close Reading kun je je leesonderwijs een boost geven. Bij deze aanpak duiken leerlingen diep in teksten en leren ze om verbanden te leggen en kritisch te lezen. In deze whitepaper kun je lezen wat er...

Close Reading in het VO

Home » Projecten » Pagina 5 Close Reading in het VO Lezen is een belangrijke vaardigheid om goedmee te kunnen doen in demaatschappij en op school. Uit de laatste cijfers van het PISA onderzoek (Gubbels, e.a., 2019) blijkt dat zo’n 24% van de vijftienjarigen in...

Naar beter begrijpend lezen

Home » Je zocht naar Naar beter begrijpend lezen Een kritische blik op het huidige leesonderwijs Vanwege de betekenis om leerlingen goed met teksten te leren omgaan, is het niet vreemd dat internationaal begrijpend lezen als de belangrijkste 21e-eeuwse vaardigheid en...