Tegemoet komen aan verschillen
Rekenmethode anders vasthouden
Begin over passend onderwijs en in elke teamkamer ontstaat meteen discussie: ‘Onze methodes zijn niet geschikt om voldoende tegemoet te komen aan alle verschillen tussen leerlingen, maar we zien het niet zitten om zonder te werken.’ Hoe kunnen we dan, bijvoorbeeld in ons rekenonderwijs, onderzoeken hoe we de methode beter kunnen inzetten, zodat die wél een bruikbaar hulpmiddel wordt?
Ina Cijvat en Marianne Espeldoorn, beide rekenexperts bij Expertis onderwijsadviseurs, gaan in dit artikel in op de vraag hoe je als leraar de methode effectief gebruikt en tegelijk ruimte kunt scheppen om tegemoet te komen aan de onderwijsbehoeften van de leerlingen. De rekenmethode anders gebruiken om doelgericht les te geven en beredeneerde keuzes te maken.
Maak kennis met onze dienstverlening
Op onze themapagina Rekenen en wiskunde leest u meer over onze dienstverlening op het gebied van onder andere rekeninstructie, effectief rekenonderwijs en EDI, blokvoorbereiding en sterke rekenaars.