033 - 46 12 680 info@expertis.nl

Dieper graven in de tekst

Home » Projecten Dieper graven in de tekst Begeleid spel als middel Close Reading wordt in de groepen 1/2 ingezet bij het werken met (prenten)boeken en verhalen om te werken aan tekstbegrip, ofwel begrijpend luisteren. Kinderen leren afleidingen maken binnen de tekst...

Werken aan een sterk, uniform pedagogisch klimaat

Home » Projecten Werken aan een sterk, uniform pedagogisch klimaat ‘Regie in de school’ op basisschool De Gondelier Hoe zorg je voor een sterk pedagogisch klimaat in de hele school? De Amersfoortse basisschool De Gondelier werkt met onder meer glasheldere regels en...

Kwaliteitszorg nog niet altijd op orde

Home » Projecten » Pagina 2 Kwaliteitszorg nog niet altijd op orde Leren van andere organisaties De onderwijsinspectie beoordeelt de kwaliteitszorg van besturen nog geregeld met een onvoldoende. Wat kunnen we leren van onderwijsorganisaties die de kwaliteitszorg wél...

Waar startende leraren tegenaan lopen

Home » Je zocht naar Waar startende leraren tegenaan lopen Starters behouden voor het onderwijs Sommige startende leraren zeggen het onderwijs al binnen een jaar vaarwel. Wat maakt dat ze afhaken? Simone Kessels en Julia Vrolijk van Expertis Onderwijsadviseurs...

Goed onderwijs zonder methode

Home » Je zocht naar Goed onderwijs zonder methode Kennis vergroten met speelbaar thema Hoe geef je onderwijs zonder methode goed vorm in de groepen 1/2? En hoe zorg je ervoor dat alle kinderen leren en zich ontwikkelen? Senior onderwijsadviseur Ruth Heuvelman ging...