033 - 46 12 680 info@expertis.nl

Goed onderwijs in technisch lezen en spellen

Home » Taal / Leesonderwijs » Pagina 2 Goed onderwijs in technisch lezen en spellen Het rapport ‘Dyslexieverklaringen. Verschillen tussen scholen nader bekeken’ van de Inspectie van het Onderwijs toont dat het aantal leerlingen met een dyslexieverklaring in zowel het...

Spel op de kaart

Home » VVE/Jonge kind Spel op de kaart De kwaliteitskaart ‘Spel op de kaart!’ geeft in één oogopslag weer waar het om draait bij spel en spelen. De kwaliteitskaart is goed te gebruiken om gesprekken over spel op gang te brengen, visie op spel te ontwikkelen of om de...

Technisch leren lezen en spellen

Home » Projecten » Pagina 12 Technisch leren lezen en spellen Om een goede begrijpende lezer te worden, is het noodzakelijk om technisch vlot te leren lezen. In groep 3 van de basisschool wordt hier veel aandacht aan besteed. In dit artikel bespreekt leesexpert Marita...

Close Reading, begrijpend lezen wordt een feestje

Close Reading, begrijpend lezen wordt een feestje Home » Projecten » Pagina 12 Close Reading Begrijpend lezen wordt een feestje In deze blog vertelt leesexpert Marita Eskes over de kracht van Close Reading. Ze laat inspirerende voorbeelden uit de praktijk...

Cognitief sterke leerlingen in een gewone klas

Home » Didactisch handelen Cognitief sterke leerlingen in een gewone klas Goed onderwijs houdt onder meer in dat de onderwijsbehoeften van leerlingen goed in kaart worden gebracht en dat op basis daarvan goed gedifferentieerd wordt. En daarbij gaat het dan niet alleen...