033 - 46 12 680 info@expertis.nl

De kennis over effectief bordgebruik

Home » Projecten » Pagina 7 De kennis over effectief bordgebruik Op veel scholen wordt tegenwoordig nog maar weinig geschreven door leraren en leerlingen. Krijtborden zijn vervangen door digiborden en pen en papier maakten plaats voor tablets. Leerlingen zien...

Een goede leesstart

Home » Projecten » Pagina 8 Een goede leesstart Uw leerlingen succeservaringen laten opdoen bij hun eerste kennismaking met geschreven taal, hoe doet u dat? Leren lezen is een cultureel proces, kinderen doorlopen dat niet vanzelf. Zeker de kinderen die thuis weinig...

Preventie van rekenproblemen

Home » Projecten » Pagina 8 Preventie van rekenproblemen: Kijk verder dan het kind Als een leerling niet goed mee kan komen met de rekenlessen op school, dan gaan we vaak op zoek naar wat er aan de hand is met het kind, zonder de kwaliteit van het onderwijs kritisch...

Leren van uitgewerkte voorbeelden bij rekenen

Home » Projecten » Pagina 8 Leren van uitgewerkte voorbeelden bij rekenen Uitgewerkte voorbeelden zijn een krachtig didactisch middel bij het onderwijzen van nieuwe leerstof aan kinderen. Veel rt-materialen bevatten daarom deze stapsgewijze instructies. Uitgewerkte...

Door oefening vaardig

Home » Projecten » Pagina 8 Herhalen als leerstrategie Door oefening vaardig Leerlingen verschillen van elkaar wat betreft de tijd die het ze kost om leerdoelen te behalen. De zwakste leerlingen hebben tot zes keer zoveel oefentijd nodig als de sterkste leerlingen...