033 - 46 12 680 info@expertis.nl
Home » Adviseurs » Marloes Schimmer

Marloes Schimmer

“Goed onderwijs maken we samen.”

Marloes Schimmer is een gepassioneerd onderwijsprofessional. In het primair onderwijs heeft zij ruime ervaring opgedaan in verschillende functies. Van leraar tot intern begeleider, van adjunct-directeur tot vakbekwaam schoolleider. Het type scholen waar zij werkzaam was, maakt dat zij veel kennis heeft van en passie voor (grootstedelijke) vraagstukken zoals kansen(on)gelijkheid en passend en inclusief onderwijs.
Omdat zij de waarde kent van professionalisering, heeft zij verschillende opleidingen gevolgd om haar ervaring te verrijken met kennis. Marloes zet deze kennis en ervaring in om samen met schoolteams te werken aan onderwijsverbetering.

‘Hard op de inhoud, zacht op de relatie’ is passend bij haar manier van werken. Met oog voor de mens achter de professional en focus op de inhoud schept Marloes een veilig klimaat en stimuleert zij de professionele dialoog. Het is haar kracht schoolteams te inspireren en motiveren samen te werken aan continue ontwikkeling.

Vanuit gezamenlijke visie en wetenschappelijke kennis van het onderwijs, werkt Marloes samen met scholen aan krachtig didactisch en pedagogisch handelen, kwaliteitszorg en een professionele schoolcultuur om een optimale ontwikkeling van de leerling te stimuleren.

Wat kan Marloes voor u betekenen?

In de rol van adviseur, trainer en coach werkt Marloes met leraren, intern begeleiders, MT’s en schoolteams in het primair onderwijs. De hulpvraag kan bij aanvang al duidelijk zijn, maar door haar ruime kennis en ervaring is zij goed in staat om vanuit snelle analyse van de onderwijspraktijk in samenspraak een hulpvraag te formuleren of te verscherpen. Werken vanuit een heldere hulpvraag is belangrijk om doelgericht te kunnen werken; het verhoogt de effectiviteit van het traject.  

Passend bij de hulpvraag begeleidt Marloes verschillende trajecten in de thema’s Didactisch handelen, Pedagogisch handelen en Kwaliteitszorg en schoolontwikkeling. Daarbij draagt zij kennis over en coacht en begeleidt zij de professional. Door middel van duidelijke communicatie en effectieve feedback stimuleert zij een open en reflectieve houding om tot ontwikkeling te komen.

Het is haar doel om een brug te slaan tussen de praktijk en de wetenschap. We weten vanuit onderzoek wat werkt voor de leerlingen, de leraren en de organisatie als geheel. Het is belangrijk om dit in lijn te krijgen met de visie, het beleid én ons handelen. Als sparringpartner en critical friend staat Marloes met raad en daad naast de onderwijsprofessional.

Expertises

  • Primair onderwijs
  • Didactisch handelen
  • Pedagogisch handelen
  • Schoolontwikkeling en kwaliteitszorg
  • Feedback
  • Kansengelijkheid
Share This