033 - 46 12 680 info@expertis.nl

Van invuldidactiek naar leerzame lessen

Home » Je zocht naar Van invuldidactiek naar leerzame lessen Passief of generatief leren In veel lessen verwerken leerlingen de instructie door opdrachten te maken in een werkboek. Deze opdrachten vragen van leerlingen dat ze antwoorden zoeken in een tekst of andere...

EDI – basisschoolmanagement

Home » Projecten Discussie over Directe Instructie In Basisschoolmanagement 2024, Nr.4 verscheen het artikel ‘Discussie over Directe Instructie’ van Symen van der Zee, lector Vernieuwend Onderwijs bij Saxion University of Applied Sciences en Rogier Stappers,...

Stilte in de klas

Home » Projecten » Pagina 9 Stilte in de klas? In een effectieve les krijgen leerlingen regelmatig de kans om te overleggen en samen te werken. Door te verwoorden en te luisteren, leren ze van en met elkaar. Praten draagt bij aan beter leren en dus is er meestal veel...

Natuurlijk en schools leren

Home » Projecten » Pagina 9 Natuurlijk en schools leren Hoe leren kinderen het best? Hierover bestaan grofweg twee opvattingen. De eerste opvatting is dat kinderen vanzelf leren door te spelen en ontdekken. We hoeven enkel een rijke leeromgeving te creëren en kinderen...

Het dunning-krugereffect

Home » Projecten » Pagina 9 Het dunning-krugereffect Kinderen en volwassenen verschillen van elkaar wat betreft de hoeveelheid kennis die ze bezitten. Leraren zijn experts, leerlingen beginners. Dit heeft belangrijke consequenties voor de dagelijkse lespraktijk en hoe...