Werken aan een schoolbrede lezende generatie: de IB’er doet ertoe!
Vandaag de dag valt er veel te lezen over de dalende leesresultaten op basisscholen. Toch druppelt kennis hierover maar mondjesmaat de praktijk binnen. En dat terwijl er zoveel bekend is over hoe we leerlingen goed kunnen leren lezen. Welke rol kan jij als intern begeleider spelen bij het verbeteren van het leesonderwijs en hoe pak je dat aan? “We kunnen leesachterstanden niet oplossen door enkel te blijven benadrukken hoeveel zorgen er zijn. Deel successen, leer van elkaar. Er zijn genoeg mogelijkheden. Het is tijd om deze te gaan benutten!”, aldus leesexpert Marita Eskes.
Maak kennis met onze dienstverlening
Op onze themapagina Taal/Leesonderwijs leest u meer over onze dienstverlening op het gebied van onder andere close reading, technisch lezen, laaggeletterdheid en dyslexiepreventie.
Meer informatie
Auteur: Marita Eskes M SEN
Jaar van uitgave: 2021
Eskes, M. (2021). De ib’er doet ertoe! Tijdschrift TIB, (4), 34-36.