033 - 46 12 680 info@expertis.nl

Een goede schooltekst

Home » Projecten » Pagina 5 Een goede schooltekst Voor veel middelbare scholieren is lezen een probleem. Dit leidt niet alleen tot problemen bij taal, maar bij alle vakken. Vlot en vloeiend lezen, voldoende voorkennis van het onderwerp van de tekst en een goede...

Begrijpend lezen en het omgaan met verschillen

Home » Projecten » Pagina 6 Begrijpend lezen en het omgaan met verschillen Onderzoek toont dat begrijpend lezen voor de toekomst van kinderen belangrijk is vanwege de sterke verbondenheid met school- en maatschappelijk succes. Begrijpend lezen wordt om die reden...

Het versterken van het begrijpend lezen door close reading

Home » Je zocht naar Close reading kees vernooy Het versterken van het begrijpend lezen door close reading Veel scholen zijn zoekende naar het goed vormgeven van hun begrijpend leesonderwijs. Dat is niet verwonderlijk, want ondanks alle inspanningen blijven veel...

In principe kan elk kind leren lezen

Home » Projecten » Pagina 7 In principe kan elk kind leren lezen Ongeveer een derde van de kinderen in groep 3 leert niet goed lezen, en eenzelfde percentage verlaat de basisschool zes jaar later met een ondermaats leesniveau. Toch kan volgens leesexpert dr. Kees...

Effectieve instructie is hart van rekenonderwijs

Home » Reken-wiskundeonderwijs Effectieve instructie is hart van rekenonderwijs Niet de achtergrond van leerlingen, niet de rekenmethode van school, niet een traditionele of meer realistische didactiek bepalen de opbrengst van het rekenonderwijs. Het is vooral de...