Leren lezen doen we samen
Hoe je als begeleider stuurt op goed leesonderwijs
Goed leren lezen is nodig om in de huidige maatschappij mee te kunnen draaien. Het is de taak van elke school om een doorlopende leeslijn vast te stellen met ambitieuze doelen en kraakheldere leesinstructies. Welke rol is er bij het leesonderwijs weggelegd voor de (intern) begeleider? Op welke aspecten dien je te letten tijdens de leeslessen? En hoe vertaal je aandachtspunten uit lesobservaties naar concrete acties? Marita Eskes, leesexpert, schrijft in dit artikel over het belang van hoge verwachtingen, een heldere visie, ambitieuze doelen, duidelijke leesinstructies en een goed rolmodel.
Maak kennis met onze dienstverlening
Op onze themapagina Taal/Leesonderwijs leest u meer over onze dienstverlening op het gebied van onder andere close reading, technisch lezen, laaggeletterdheid en dyslexiepreventie.
Meer informatie
Auteur: Marita Eskes M SEN
Jaar van uitgave: 2021
Eskes, M. (2021). Leren lezen doen we samen. LBBO, 6-11