033 - 46 12 680 info@expertis.nl
Home » Projecten » Hoe werkt leren eigenlijk?

Hoe werkt leren eigenlijk?

Leerkrachtprofessionalisering en sturen op leskwaliteit worden steeds belangrijkere onderdelen van het takenpakket van de intern begeleider als kwaliteitscoördinator. Om samen met een leerkracht goed te kunnen reflecteren op onderwijs, is het belangrijk te begrijpen hoe leerlingen leren én wat dit vraagt van het lesgeven van de leerkracht. De cognitieve leerpsychologie helpt om te bepalen wanneer welke didactische interventies verstandig zijn en wanneer juist niet. Lees dit artikel door Michel Freriks, onderwijsadviseur bij Expertis, uit Tijdschrift Intern Begeleiden.

Maak kennis met onze dienstverlening

Op onze themapagina Kwaliteitszorg en schoolontwikkeling lees je onder andere over onze dienstverlening op het gebied van audits en visitaties, datateams en de Datateam®methode, Lesson Study en professionele leergemeenschappen.

Op onze themapagina Bestuurlijk handelen en leiderschap lees je onder andere over onze dienstverlening op het gebied van bestuurlijke visitatie, het coachen van de schoolleiding, datamanagement en onderwijskundig leiderschap.

Meer informatie

Auteur: Michel Freriks

Jaar van uitgave: 2024

Bron: Freriks, M. (2024). Hoe werkt leren eigenlijk? TIB 3 (2024). 8-11.