033 - 46 12 680 info@expertis.nl

De nieuwe generatie kerndoelen: samenhang in taalonderwijs

Home » Je zocht naar De nieuwe generatie kerndoelen: samenhang in taalonderwijs Najaar 2024 zijn de nieuwe kerndoelen Nederlands opgeleverd. Deze zijn concreter geformuleerd en er is gestreefd naar meer samenhang. Door taal in samenhang aan te bieden, kunnen de...

Hoe krijgen we die rekenresultaten omhoog?

Home » Projecten Hoe krijgen we die rekenresultaten omhoog? Sturen op effectief rekenonderwijs Hoe krijgen we die rekenresultaten omhoog? Het is een vraag die op veel scholen leeft. De schoolleider speelt een belangrijke rol in het verbeteren van deze resultaten door...

Van invuldidactiek naar leerzame lessen

Home » Je zocht naar Van invuldidactiek naar leerzame lessen Passief of generatief leren In veel lessen verwerken leerlingen de instructie door opdrachten te maken in een werkboek. Deze opdrachten vragen van leerlingen dat ze antwoorden zoeken in een tekst of andere...

Hoe werkt leren eigenlijk?

Home » Projecten Hoe werkt leren eigenlijk? Leerkrachtprofessionalisering en sturen op leskwaliteit worden steeds belangrijkere onderdelen van het takenpakket van de intern begeleider als kwaliteitscoördinator. Om samen met een leerkracht goed te kunnen reflecteren op...

Inzet onderwijsassistenten: een gouden greep?

Home » Projecten Inzet onderwijsassistenten: een gouden greep? Inzet onderwijsassistenten kan effectiever Onderzoek laat zien dat de inzet van onderwijsassistenten regelmatig resulteert in slechtere leerresultaten. Gelukkig leert de wetenschap ons ook hoe het beter...