Continu verbeteren basisonderwijs
Een collectieve ambitie, eigenaarschap bij leerlingen, leraren en schooldirectie; wie droomt daar niet van? Duurzame schoolontwikkeling betekent dat blijvend ontwikkelen deel is van de schoolcultuur. Samen gaan voor vooruitgang, vanuit dezelfde visie.
Hoe richt u uw school zo in dat dat ‘leren leren’ en samen continu verbeteren op alle niveaus vanzelfsprekend is? Verbeteren is een proces dat nooit stopt, maar ook een proces dat je kunt leren. Het vraagt competenties op het terrein van leidinggeven, samenwerken en motiveren, maar ook om kennis van werkwijzen, technieken en instrumenten die het proces van verbeteren ondersteunen. Een school in ontwikkeling werkt op alle niveaus voortdurend volgens de cyclus Plan-Do-Study-Act.
Implementatie duurzame ontwikkeling
Wij adviseren u over de implementatie van dit proces, u hebt hierbij zelf de regie in handen. Kernwoorden zijn eigenaarschap, gedeeld leiderschap en verbinding. Daarbij hanteren wij het zogenaamde Lotusmodel. Het lotusdiagram is te vertalen naar ieder niveau in de school.
Aanpak continu verbeteren
- Opstellen verbeterplan in samenhang met schoolplan.
- Werken vanuit een professionele leergemeenschap.
- Procesbegeleiding en ondersteuning in de school en in de klas.
Meer informatie?
Voor meer informatie over onze leergangen kunt u contact opnemen met Michel Freriks.
Praktische informatie over deze dienstverlening
Wat is het: procesbegeleiding en advies op maat.
Voor wie is het interessant: leerlingen, leraren en directie.
Welk type onderwijs: primair onderwijs.
Wat levert het op: de school wordt zo ingericht dat samen continu verbeteren vanzelfsprekend wordt volgens de methode Plan-Do-Study-Act.
Stel mij gerust uw vraag.
Ik ben Michel Freriks en ik help u graag verder. Bel mij op 06 – 49 35 56 92
of stuur me een e-mail.