074 - 85 16 516 info@expertis.nl
Home » Adviseurs » Tony van Dalen

Tony van Dalen

Doen wat werkt, dat is de werkwijze van Tony. Begonnen als leraar en later werkzaam als directeur op een van de grootste basisscholen in de Haagse Schilderswijk. En tegenwoordig als directeur van en senior adviseur bij Expertis Onderwijsadviseurs.

Wat kan Tony voor u betekenen?

Leraren doen ertoe en Tony voorziet hen van advies om hun onderwijs te verbeteren. Door concrete veranderingen door te voeren op school. Op basis van een aanpak met bewezen resultaat. Samen met de school gaat Tony voor kwaliteitsverbetering. Integraal: van leraar tot schoolbestuur.

Expertises
  • Effectief taal/leesonderwijs
  • Voorbereidend-, aanvankelijk- en technisch leesonderwijs
  • Begrijpend leesonderwijs
  • Begeleiden veranderingsprocessen
  • Onderwijskundig leiderschap
  • Opbrengstgericht werken
  • Woordenschatonderwijs
  • Effectieve leerkrachtvaardigheden, didactisch handelen
  • Expliciete Directe Instructie (EDI)
  • Lesson Study
  • Close Reading
  • Met Woorden in de Weer (Marianne Verhallen en Dirkje van den Nulft)
  • Combilist (Akke de Blauw en Resi Damhuis, mondelinge taalvaardigheid)
  • Scholingspartner Malmberg (Taal Actief 4, Lijn 3)
  • Scholingspartner Malmberg (Station Zuid)
  • Gecertificeerd EDI-trainer
  • Gecertificeerd Close Reading-trainer
Recente projecten
  • Friesland: begeleiding van 3 scholen: Effectief Woordenschatonderwijs.
  • Leesverbetertrajecten: Amsterdam, Utrecht.
  • Schoolverbetertraject: ’t Palet Wijchen.
  • EDI trajecten: algemeen, maar ook vakspecifiek; EDI en rekenen, EDI en spelling, EDI en lezen o.a. Oss, Roosendaal, Pijnacker, Maassluis, Delfgauw, Wouw, Utrecht, Gorinchem.
  • Geven van lezingen: Medilex (taal en het jonge kind).
  • Close Reading: organisatie conferentie en geven van teamscholingen.
  • Geven van Workshops waaronder Saks (Alkmaar), Pica congres Wat werkt echt (Dave Mitchell), Fluenta (Nieuwegein).
  • Stap voor Stap beter begrijpend luisteren en lezen: school overstijgend traject met 5 scholen voor primair onderwijs, Friesland.
  • Scholing aan academies: Begrijpend lezen IJsselstein.
Publicaties

Mijs, D & Logchem, M. van & Dalen, T. van (2018). Close Reading – Werken aan dieper tekstbegrip in het basisonderwijs.

Share This