Chester Vacquier
“Intuïtie verbetert de onderwijskwaliteit pas als deze onderbouwd is”
Chester is geruime tijd werkzaam in het voortgezet onderwijs en heeft daarbinnen diverse rollen vervuld. Hij gaf les in het vak levensbeschouwing en het examenvak filosofie, aan mavo, havo en vwo, onderbouw en bovenbouw. Naast lesgeven, gaf hij leiding aan mentorenteams die als coach leerlingen vakoverstijgende vaardigheden aanleren. Door periodiek te monitoren en te evalueren werkten ze projectmatig aan beter onderwijs.
Ook was Chester actief binnen WON (Wetenschapsoriëntatie Nederland) om de academische leerroute helder en toegankelijk te maken voor iedere docent. Hij droeg bij aan de implementatie van een leerlijn pre-academische vaardigheden en schreef mee aan de landelijke handreiking Leren Onderzoeken.
Chesters betrokkenheid in het onderwijs is ook in andere functies zichtbaar: zo was hij bestuurslid van de vakvereniging voor filosofiedocenten en ontwikkelaar van microlearnings voor het hoger onderwijs.
Chester kenmerkt zich als analytisch, creatief, enthousiast en kritisch op een gezonde manier.
Wat kan Chester voor u betekenen?
In de rol van adviseur, coach en trainer begeleidt Chester teams en individuele medewerkers in zowel het primair als het voortgezet onderwijs. Vanuit zijn brede onderwijskundige kennis en ervaring in verschillende rollen is hij in staat om zowel op concreet als abstract niveau mee te denken in het verbeteren van de onderwijskwaliteit. Dit doet hij bijvoorbeeld door lessen te bezoeken, feedback te geven en samen tot verandering te komen. Deze verandering in de praktijk wordt gevoed door evidence informed werken. Hij gebruikt wetenschappelijke inzichten en zijn praktijkkennis om het onderwijs op jouw school te verbeteren.
Expertises
- Didactisch handelen
- Pedagogisch handelen
- Formatief handelen
- Expliciete Directe Instructie (EDI) voortgezet onderwijs
- Eigenaarschap (verantwoordelijkheidsgevoel van leerlingen vergroten)
- Leerdoelgericht werken (opzetten van leerlijnen of curricula)
Thema’s
Didactisch handelen
Pedagogisch handelen
Contact
Chester Vacquier MEd.
06 – 15 68 86 19
chester.vacquier@expertis.nl