Karin Versloot
“Goed onderwijs? Effectieve instructie en hoge verwachtingen!”
Karin heeft vijftien jaar met veel passie als leraar in het primair onderwijs gewerkt. In die vijftien jaar heeft ze het vakmanschap steeds verder uitgediept; wat houdt goed onderwijs in en hoe maak ik mijn lessen zo boeiend en effectief mogelijk? En hoe doe ik dat bij begrijpend lezen? Karin heeft veel ervaring met het creëren van een rijke taalomgeving en met de implementatie van Close Reading.
Wat kan Karin voor u betekenen?
Karin kan u helpen met het verbeteren van het (begrijpend) leesonderwijs, o.a. door middel van Close Reading. Teksten worden centraal gesteld, leeskilometers worden gemaakt en interactie tussen leerlingen wordt bevorderd. Karin vindt het belangrijk een koppeling te maken tussen de meest recente, wetenschappelijke theorie en de praktijk. Wat zegt de theorie en hoe kunt u dat morgen al toepassen in uw klas? Ze vindt het belangrijk om daarbij de onderwijskundig leiders te betrekken waardoor er duurzame schoolontwikkeling ontstaat.
Expertises
- Taal/ lezen
- Coöperatieve werkvormen
- Didactisch handelen
Publicaties
-
Dieper graven in de tekst. Begeleid spel als middel. Heuvelman, R., Van der Maas, M. & Versloot, K. (2024). Dieper graven in de tekst. HJK (5-2024).
-
Vier handvatten voor beter leesonderwijs. Reflectie op het PISA-onderzoek. Bunte, L., Versloot, K. (2024) Artikel voor Expertis Onderwijsadviseurs.
- Zo ontwerp je Close Reading-lessen. Versloot, K., Laarveld-Wolbers K. (2023). Artikel voor Expertis Onderwijsadviseurs.
- Tutorial Close Reading. Tutorial.
Thema’s
Taal/leesonderwijs
Didactisch handelen
Contact
Karin Versloot
06 – 21 99 43 89
karin.versloot@expertis.nl