Conferentie 20 mei 2022 | Informatie over de sprekers
Kees Vernooy
Dr. Kees Vernooy is een autoriteit op het gebied van taal- en leesonderwijs. Werkelijk duizenden leraren en schoolleiders kennen hem vanwege zijn succesvolle leesinterventietrajecten. Dr. Kees Vernooy is als wetenschappelijk adviseur verbonden aan Expertis.
Marita Eskes
Marita is als leesexpert betrokken bij Expertis Onderwijsadviseurs en auteur van het boek ‘Technisch lezen in een doorlopende lijn’. Zij begeleidt vol enthousiasme scholen bij het verbeteren van het technisch- en begrijpend lezen, waarbij ze kennis over effectieve didactiek niet uit het oog verliest. Marita heeft als leerkracht en remedial teacher gewerkt in het basisonderwijs en vindt dat kennis uit de wetenschap over hoe leerlingen leren (lezen) meer mag landen op de werkvloer. Haar motto: leerlingen aan het lezen krijgen en werken aan gelijke kansen in het onderwijs! Alvast een voorproefje? Klik hier. Twitter: @maritaeskes
Karin Versloot
Karin is werkzaam als adviseur taal/lezen en didactisch handelen bij Expertis Onderwijsadviseurs en heeft een liefde voor lezen en (kinder)boeken. Ze heeft vijftien jaar ervaring in het primair onderwijs en heeft daarbij het vakmanschap steeds verder uitgediept. De vraag die haar bezighield, was: ‘Wat houdt goed onderwijs in en hoe maak ik mijn lessen zo boeiend en effectief mogelijk?’ Deze vraag stelt zij nu aan de scholen die zij vol passie én met al haar kennis begeleidt om zo het (lees)onderwijs te verbeteren. Haar motto: ‘Goed onderwijs? Effectieve instructie en hoge verwachtingen! Alvast een voorproefje? Klik hier. Twitter: @kaario1
Tim Surma
Tim is werkzaam als manager director bij het Expertisecentrum voor effectief leren aan de Thomas More Hogeschool in België. Hij heeft meer dan 20 jaar onderwijservaring en is auteur van het veelgeprezen boek ‘Wijze lessen: twaalf bouwstenen voor een effectieve didactiek’. Momenteel doet hij promotieonderzoek naar effectieve leerstrategieën. Als docent, veelgevraagd spreker en op papier weet Tim inspirerend te vertellen over hoe we leerlingen zo effectief mogelijk kunnen onderwijzen, zo ook bij het begrijpend lezen. Alvast een voorproefje? Klik hier. Twitter: @timsurma