033 - 46 12 680 info@expertis.nl

Effectief rekenonderwijs op de basisschool

thema Rekenen en wiskunde

Home » Thema’s » Themapagina rekenen en wiskunde » Effectief rekenonderwijs

Effectief rekenonderwijs op de basisschool

Het boek ‘Effectief rekenonderwijs op de basisschool’, geschreven door Marcel Schmeier, verbindt de theorie met de praktische toepassing in de klas. Hoe kan het rekenonderwijs beter? Wat kunnen we leren van de wetenschap? Hoe ziet dat eruit in de dagelijkse lespraktijk? Maar vooral: hoe leren we alle leerlingen goed rekenen? 

Scholing bij het boek

Tijdens de scholing komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Visies op rekenonderwijs: realistisch versus traditioneel
    Je kunt de verschillen omschrijven tussen realistisch en traditioneel rekenonderwijs en op basis daarvan jouw eigen didactische visie verwoorden en onderbouwen.
  • Effectief rekenonderwijs in de klas
    Je kunt beschrijven hoe een effectieve rekenles er concreet uitziet in de dagelijkse praktijk.
  • Omgaan met verschillen: zwakke en sterke rekenaars*
    Je kunt het omgaan met verschillen effectief organiseren in de rekenles.
  • Het belang van automatiseren
    Je kunt het belang van geautomatiseerde rekenkennis beschrijven en beschikt over kennis om dit effectief vorm te geven in de rekenles.
  • Context- en verhaalsommen
    Je beschikt over didactieken om deze sommen te onderwijzen.
  • Effectief rekenonderwijs in de school
    Je kunt omschrijven hoe je effectief leiding geeft aan het verbeteren van het rekenonderwijs binnen jouw school.

Stel mij gerust jouw vraag.

Ik ben Robert Hendriks en ik help je graag verder. Bel mij op 06 – 44 26 24 06 of stuur me een e-mail.

 

Onderwijsadviseur Robert Hendriks

Je stelt de scholing voor jouw team zelf samen op basis van bovenstaande modules. Voor een duurzaam resultaat en goede verbinding met de dagelijkse praktijk in de klas, vul je de leergang aan met lesobservaties en feedbackgesprekken voor jouw team.

 

Meer weten over effectief rekenonderwijs?

Share This