033 - 46 12 680 info@expertis.nl

Van invuldidactiek naar leerzame lessen

Home » Je zocht naar Van invuldidactiek naar leerzame lessen Passief of generatief leren In veel lessen verwerken leerlingen de instructie door opdrachten te maken in een werkboek. Deze opdrachten vragen van leerlingen dat ze antwoorden zoeken in een tekst of andere...

EDI – basisschoolmanagement

Home » Projecten Discussie over Directe Instructie In Basisschoolmanagement 2024, Nr.4 verscheen het artikel ‘Discussie over Directe Instructie’ van Symen van der Zee, lector Vernieuwend Onderwijs bij Saxion University of Applied Sciences en Rogier Stappers,...

Cognitief sterke leerlingen in een gewone klas

Home » Didactisch handelen Cognitief sterke leerlingen in een gewone klas Goed onderwijs houdt onder meer in dat de onderwijsbehoeften van leerlingen goed in kaart worden gebracht en dat op basis daarvan goed gedifferentieerd wordt. En daarbij gaat het dan niet alleen...

Het succes van EDI verklaard

Home » Projecten » Pagina 13 Het succes van EDI verklaard Een onderwijsklassieker, zo kan het boek ‘Expliciete Directe Instructie – tips en technieken voor een goede les’ wel genoemd worden. Meer dan 40.000 exemplaren van dit boek hebben hun weg naar het onderwijs...

Haal het beste uit de leerkracht

Home » Projecten » Pagina 19 Haal het beste uit de leerkracht Uit onderzoek blijkt dat scholen met een vergelijkbare leerlingenpopulatie soms heel verschillende resultaten met hun leerlingen halen. Deze verschillen worden vooral verklaard door de leraren die op deze...