033 - 46 12 680 info@expertis.nl
Home » Projecten » Door oefening vaardig

Herhalen als leerstrategie

Door oefening vaardig

Leerlingen verschillen van elkaar wat betreft de tijd die het ze kost om leerdoelen te behalen. De zwakste leerlingen hebben tot zes keer zoveel oefentijd nodig als de sterkste leerlingen (Ward, 1987). Oefening en herhaling zijn krachtige didactische principes om leerlingen gelijke kansen op succes te bieden.

Maak kennis met onze dienstverlening
Op onze themapagina Rekenen en wiskunde leest u meer over onze dienstverlening op het gebied van onder andere rekeninstructie, leerlijnen rekenen en sterke rekenaars.

Op onze themapagina Didactisch handelen leest u meer over onze dienstverlening op het gebied van onder andere EDI, slimme leerlingen, differentiëren en de begeleiding van startende leraren.

Meer informatie

Auteur: Marcel Schmeier M SEN

Jaar van uitgave: 2018

Schmeier, M. & Bootsma, M. (2018). Door oefening vaardig. JSW mei 2018.