Interessante artikelen, handelingswijzers en andere downloads van Expertis Onderwijsadviseurs

Nieuwsberichten

Wegens succes herhaald!

Wegens succes herhaald!

Taal / lezen /

De conferentie Begrijpend Lezen: Nieuwe Stijl van 29 januari jl. was een groot succes. De gemiddelde waardering was een 8! Daarom herhalen we de conferentie op vrijdag 27 mei 2016.

Op vrijdag 29 januari jl. is de eerste conferentie Begrijpend Lezen: Nieuwe Stijl georganiseerd. We kunnen terugkijken op een zeer geslaagde dag! Volgens de deelnemers zat er een mooie doorgaande lijn in het programma en kreeg men een goed beeld van de Close Reading aanpak. In de lezingen en workshops was er sprake van een goede balans tussen theorie en praktijk.
Een deelnemer gaf ons terug dat “de conferentie een aanrader is voor iedereen die op een andere manier met begrijpend lezen aan de slag wil”.

We willen de conferentie graag herhalen en wel op vrijdag 27 mei 2016.
Klik hier voor het programma & de mogelijkheid tot inschrijving.

We zien u heel graag op 27 mei a.s.!


Lees verder
Sommen stampen terug van weggeweest

Sommen stampen terug van weggeweest

Pedagogisch-didactisch handelen / Rekenen /

Een artikel In Trouw, d.d. 3 november 2017 van Petra Vissers

 

Er woedt een guerrillaoorlog in rekenland. Voorstanders van het traditionele sommen maken winnen terrein.

De kinderen van groep 5 van basisschool Stella Nova in Zoetermeer maken sommen. Ouderwetse sommen. In rijtjes. Zonder verhaaltje of context, maar gewoon: hoeveel is 860 – 640? Een verademing, zegt leerkracht Gerard Baak. “Kinderen die vorig jaar nog tegen mij zeiden dat ze toch niet konden rekenen, blijken het wel te kunnen.”

Lees het hele artikel verder in Trouw


Lees verder