< Terug naar het overzicht

Handelingswijzer Passend onderwijs voor rekensterke kleuters

Kleuters uitdagen met rekenen

Handelingswijzer Passend onderwijs voor rekensterke kleuters

Aandacht voor sterke leerlingen is geen voorrecht maar een recht.

In groep 1 en 2 is het al zichtbaar dat een groot aantal leerlingen een voorsprong heeft in hun rekenontwikkeling. Dit kunnen leerlingen zijn die al tot 100 kunnen tellen en rekenen, maar ook leerlingen die snel hoeveelheden kunnen overzien of een goed ruimtelijk inzicht hebben of al kunnen klokkijken. Leerlingen die rekenactiviteiten het allerleukste op school vinden, maar ook leerlingen die het saai vinden. En wellicht ook wel een leerling waar je nu niet zo aan denkt als je kijkt naar de betrokkenheid bij rekenactiviteiten. Gemiddeld zijn 15 – 20% van de leerlingen sterke leerlingen die niet voldoende uitgedaagd worden vanuit het reguliere aanbod.

In deze handelingswijzer krijgt u tips en technieken aangereikt die u direct kunt toepassen in uw eigen dagelijkse praktijk.

Voor informatie over een werkwijze in groep 1/2 verwijzen we naar de Handelingswijzer Passend onderwijs voor sterke rekenaars.

HW voorkant


Download

Ina Cijvat

Duurzame schoolontwikkeling / Lerende organisatie / Rekenen / Taal / lezen /

06 - 49 35 56 93

Meer informatie